pengkid

amani dalam cinderella
sheera dlm aku bukan tomboy
pengkid

saya buat entry ni saya teringat kat kawan saya yat yang kerja kat mcd dulu..tp saya tak ada pic dia..apa pandangan anda tentang pengkid??wanita yang berjiwa lelaki..kalau ikut islam perbuatan ini berdosa..dimana perempuan dilarang menyerupai lelaki..

perempuan brutal sering dilabel pengkid..tp kenapa mereka memilih kehidupan begini..kalau kawan saya kak lily dia jadi pengkid sbb putus tunang dan dia tak percaya lagi pada lelaki..tp betul ker tindakan ni???

mungkin kita sesama islam perlu ambil berat tentang kes ini..dan mungkin sebagai kawan kita patut menasihati kawan kita daripada tersasar jauh..moga mereka segera bertaubat dari masalah ini..


18 comments:

  1. Sy pun ada classmate pengkid dulu...

    Susaj nak kata...ermmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu ar kadang2 kalau terlebih kata kecik hati lak kan..tak baik pulak kecik kan hati dia..

      Delete
  2. teringat senior saya dulu pengkid gak...siap ada awek tu....pengkid perasaan menjurus kpd kaum sejenis dan berlagak seolah lelaki-tak sepatutnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap mereka semua insaf dunia akhir zaman..mereka perlu muhasabah diri..

      Delete
  3. Replies
    1. harap mereka tak tersasar jauh..dan terbuka pintu hati..amin..

      Delete
  4. Mamma Mia, Akak ada sedara yg bercinta sesama wanita, dah berumur 45 & 46 tahun, keluarga pisahkan, sedara akak jadi macam tak betul. Tak tahu nak tolong mcm mana

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus tindakan family sedara akak tu..

      Delete
  5. Mungkin bila dah berusia sikit, dia orang akan berubah kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin betul kata yati..makin bertambah usia makin matang..

      Delete
  6. Replies
    1. betul tu ada yang bole terima dan ada yang keras hati cabaran tu..

      Delete
  7. hurmm hati manusia ni xtau nk ckp cmne la kan kak..
    mane yg dilarang, itu la yg nak dibuat..hurmm~






    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..tp harap cepat berubah sebelum terlambat..kita sebagai kawan hanya mampu menasihati..

      Delete
  8. eiii geli plak.mcm mana ada naluri mcm2..kena nasihat2lah kalau ada kenal2

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin sbb terpengaruhkan pastu cetek ilmu agama..

      Delete
  9. Akak ada sorang kawan yg macam tomboy sejak dari sekolah dulu tapi dia bukan la ada hubungan dengan perempuan lain, cuma gaya dia ja macam tomboy. Susah jugak nak cakap apa2, nanti putus kawan pulak. Selagi dia tak buat hubungan sumbang, akak memang takkan cakap apa2 la. Err tapi kalau ada pun, akak serahkan pada kawan lain la untuk slow talk dengan dia..susah jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kadang2 kita terpaksa jaga hati mereka...nak tegur pun kena cara berhemah..

      Delete